Inloggen

Gerelateerde blogs

Gouden tips voor aannemers die vlekkeloos willen samenwerken met consumenten

Gouden tips voor aannemers die vlekkeloos willen samenwerken met consumenten

Bouwnu.nl lanceerde begin oktober een vernieuwde...
Een bewoner wil snel bij zijn informatie zijn

Een bewoner wil snel bij zijn informatie zijn

Raoul Santibanez is mede-initiatiefnemer van het...
Grootschalige NoM-renovatie: zo krijg je de VvE-besluitvorming rond
Dag van de Bouw levert aandacht en publiciteit voor bouwsector

Dag van de Bouw levert aandacht en publiciteit voor bouwsector

Op zaterdag 20 mei 2017 wordt voor de 12e keer de...

Opnieuw multimediale zichtbaarheid campagne Energie besparen doe je nu

De campagne ‘Energie besparen doe je nu’ wordt opnieuw verspreid via verschillende kanalen, in de periode vrijdag 17 februari tot en met vrijdag 10 maart.
beeld energiebesparen doe je nu .jpg 
   
Zichtbaar
De campagne die afgelopen najaar multimediaal werd verspreid, voeren we dit jaar opnieuw om het bereik en de bekendheid ervan te behouden en te vergroten. Bovendien is isolatie nog steeds een goed thema in deze koudere maanden. Uit de effectmeting binnen de doelgroep blijkt dat (hoge) investeringskosten het belangrijkste argument is voor woningeigenaren om nog niet over te gaan tot de maatregelen. Daarom zullen we in onze uitingen op de website www.energiebesparendoejenu.nl en via andere kanalen meer aandacht besteden aan de financiering van de maatregelen.
 
De campagne wordt op de volgende plekken verspreid:
- op tv in de zendtijd van de Rijksoverheid;
- op diverse radiokanalen;
- via verschillende banners op websites.
 
Uw rol
Inmiddels weet u ons campagnemateriaal te vinden via de toolkit. Wij moedigen u aan om hier gebruik van te maken. Waarom? Uit ons onderzoek blijkt dat veel huiseigenaren het niet gemakkelijk vinden om de kosten en opbrengsten van de maatregelen goed in te schatten. Bovendien wordt gedacht dat de werkzaamheden vooral overlast en rommel geven. Het is belangrijk dat deze kennisachterstand bij huiseigenaren wordt weggenomen door het geven van de juiste, en eenduidige informatie. Hiervoor kunt u het message house in de toolkit gebruiken, dit zijn kant en klare tekstblokken met onderbouwd cijfermateriaal.
 
Eigen boodschap op campagnemateriaal
Wij werken op dit moment aan een mogelijkheid voor u om u uw eigen boodschap in de tekstballon van onze campagneposters te plaatsen. Hierover ontvangt u snel informatie van ons.
 
Met elkaar

Sinds kort is de campagneboodschap ‘Energie besparen doe je nu’ opnieuw zichtbaar in ons land. Zet u ook het campagnemateriaal in? Dan bereiken we met elkaar nóg meer huiseigenaren. U kunt zorgen voor communicatie over energiebesparing op de momenten dat mensen nadenken over het nemen van energiebesparende maatregelen en de locaties waar dit relevant is. Daarom hechten we aan de samenwerking met u. Samen maken we het verschil!

Suggesties?
Heeft u ideeën of suggesties over hoe u bekendheid kan geven aan de campagne? Neemt u dan gerust contact met ons op, dan kijken we naar de mogelijkheden. U kunt e-mailen naar toolkit@minbzk.nl
 

Dit artikel maakt deel uit van de 11e Nieuwsbrief Energiebesparing Woonconsument. Lees ook de andere artikelen uit deze nieuwsbrief:

Voortaan altijd op de hoogte blijven van alles wat er op Energieplein20 gebeurt? Schrijf je dan nu in!

 

 

Reageren is alleen mogelijk voor aangemelde gebruikers