Inloggen

Gerelateerde blogs

De Isolatiekrant biedt consument breed palet aan isolatiemogelijkheden

De Isolatiekrant biedt consument breed palet aan isolatiemogelijkheden

De Isolatiekrant is een samenwerkingsresultaat...
Budget subsidie energiebesparing eigen huis blijft beschikbaar

Budget subsidie energiebesparing eigen huis blijft beschikbaar

Per 1 januari blijft er geld beschikbaar voor de...
De campagnewebsite neemt twijfels over isolatie weg

De campagnewebsite neemt twijfels over isolatie weg

Tussen 17 oktober en 4 december 2016 liep de...
Nieuw boek bundelt leerervaringen energiebesparing

Nieuw boek bundelt leerervaringen energiebesparing

In januari verschijnt het boek Huiswerk. Hierin...

Toolkit met campagnemateriaal volop gebruikt

Voor organisaties die de campagne ‘Energie besparen doe je nu’ onder de aandacht willen brengen bij huiseigenaren is er een toolkit met campagnemateriaal beschikbaar. Hierin vind je een basistekst over energie besparen (met onderbouwd cijfermateriaal), een beeldmerk en diverse middelen, zoals posters, factsheets en een flyer.

De toolkit is sinds de campagne door veel bedrijven, gemeenten en maatschappelijke organisaties aangevraagd.

Glaswolisolatieproducent Isover

Ivo van Rooy van Isover is blij met het campagnemateriaal. “We zetten het in als herkenbaar beeldmerk. Daarmee kunnen we ons verbinden aan de campagne van de overheid. Dat geeft ons als leverancier meer objectiviteit en autoriteit richting consumenten. We willen heel graag samen energie besparen, Isover is erg actief op het gebied van besparen met isolatie. We gebruiken de campagne-uitingen daarom veel op onze verschillende websites. Daarop besteden we ook aandacht aan de landelijke subsidieregeling voor energiebesparing voor eigenaar-bewoners.”

 Isover.jpg       Isover-II.jpg 

Lenferink Schilders - Afbouw en Vastgoedonderhoud

Bij Lenferink koppelen ze de landelijke campagne aan de eigen marketingstrategie om met name Verenigingen van Eigenaars (VvE’s) te bereiken. Jan Pekel van Lenferink: “We willen consumenten bewuster maken van de mogelijkheden die er zijn om energiebesparingsmaatregelen te nemen en hen wijzen op subsidiemogelijkheden. Tijdens een beurs gebruikten we het campagnemateriaal op onze banner en merkten dat het door mensen herkend werd. Dat opende direct het gesprek of zij al iets met het energievraagstuk doen, zelf of vanuit de VvE.”

banner lenferink

Brancheorganisatie Bouwend Nederland

Ook Theo Scholte van Bouwend Nederland vroeg de toolkit aan en beaamt de herkenbaarheid waar Isover en Lenferink naar verwijzen. “De tochtdieren geven een gezicht aan de campagne en aan het verduurzamingsvraagstuk. Dat herkenbare beeld helpt Bouwend Nederland om leden te wijzen op de campagne en de maatschappelijke kansen van verduurzaming én hen op te roepen om aan te haken. Als de boodschap langs meerdere kanalen uiteindelijk de consument bereikt, wordt het geluid sterker. Consumenten zien het nut van verduurzaming ook in, maar struikelen vaak over financiering of onwetendheid van technische mogelijkheden. Het campagnemateriaal kan onze leden helpen om consumenten in beweging te zetten.”

   website bn 

Gemeente Aalten

Volgens Jolanda van Eldik van gemeente Aalten helpt het (beeld)materiaal hen bij berichten over energiebesparende maatregelen in verschillende uitingen. “In Aalten staat er in het lokale huis-aan-huisblad maandelijks een pagina met gemeentenieuws over wonen en alles wat daarmee samenhangt. Met dat nieuws bereiken we veel inwoners uit onze gemeente, want lokale kranten worden hier goed gelezen. Ook via onze sociale mediakanalen brengen we allerlei energie gerelateerde onderwerpen onder de aandacht. Het is handig dat de toolkit ook daarbij voorziet in promotiemateriaal, zoals een kort en ondertiteld filmpje waarin een huiseigenaar over zijn ervaringen vertelt.”

 

Dit artikel maakt deel uit van de 9e Nieuwsbrief Energiebesparing Woonconsument. Lees ook de andere artikelen uit deze nieuwsbrief:

- Woningeigenaren op energiebesparingsreis: wat gebeurt er onderweg?

Renovatiewinkel biedt totaalconcept voor historische woningen

- Toolkit met campagnemateriaal volop gebruikt

- Budget subsidie energiebesparing eigenhuis blijft beschikbaar

Voortaan altijd op de hoogte blijven van alles wat er op Energieplein20 gebeurt? Schrijf je dan nu in!

Reageren is alleen mogelijk voor aangemelde gebruikers