Inloggen

Gerelateerde blogs

Woningeigenaren op energiebesparingsreis: wat gebeurt er onderweg?

Woningeigenaren op energiebesparingsreis: wat gebeurt er onderweg?

Wat drijft woningeigenaren om energiebesparende...
We maken de stap van installateur naar energieregisseur

We maken de stap van installateur naar energieregisseur

De installatiesector is volop in beweging....
“De investering is groot, maar het geld verdient zichzelf wel terug”

“De investering is groot, maar het geld verdient zichzelf wel terug”

Tjeerd Hoekstra koos als één van de eersten voor...
Woningeigenaren op energiebesparingsreis: wat gebeurt er onderweg?

Woningeigenaren op energiebesparingsreis: wat gebeurt er onderweg?

“We besparen 680 euro per jaar” Wat drijft...
  • Blogs
  • Energieplein20
  • Zó verleid je de bewoner. 10 marketinglessen voor energiebesparing in de bestaande bouw

Zó verleid je de bewoner. 10 marketinglessen voor energiebesparing in de bestaande bouw

In een brochure verzamelde RVO.nl (in opdracht van het ministerie van BZK) 10 lessen uit het programma blok voor blok over het 'vermarkten' van energiebesparing in de bestaande bouw. De belangrijkste vraag waarop de brochure antwoord probeert te geven is hoe je interesse creëert in energiebesparing en hoe je de vraag activeert.

Voor gelijksoortige onderwerpen; Wordt lid van de groep Klantreis. Hoe?

1) Klik op de blauwe balk boven op 'Samenwerken'

2) Klik in de rechterkolom onder 'Groepen' op 'De klantreis'

3) Klik op de grijze knop 'Lid worden'

4) Download het bestand onder 'Bestand' in de rechterkolom of op de welkomstpagina van de groep

Zó verleid je de bewoner, 10 marketinglessen voor energiebesparing in de bestaande bouwZó verleid je de bewoner, 10 marketinglessen voor energiebesparing in de bestaande bouw

Reacties

Volgorde van reacties: Aantal: Automatisch laden:
    • M. Vink
      M. Vink 838 dagen geleden

      Ik mis nog een hele belangrijke: ZORG VOOR VOLDOENDE KENNIS. En dan kennis vanuit begrip en niet de onzin die ik afgelopen jaren van 'deskundigen' heb moeten aanhoren als potentiële klant van energiebesparende maatregelen. Bijvoorbeeld:

      Niet iedere overgang naar een ander apparaat levert iedere gebruiker eenzelfde percentage besparing op! Verbruik je weinig, dan wordt al snel een investering afgeraden omdat je het niet terug kan verdienen. Echter vervanging van een kachel met geiser met 2 ouderwetse waakvlammen levert direct al een besparing van 0,85 m3 per dag op! Dit is dus heel wat meer dan de 10% van de 750 m3 die ik tot dan gebruikte. Maar ja, als je alleen het standaardpercentage van besparing onthoudt en niet weet waar dat vandaan komt, dan vertel je de klant dus het verkeerde. En dit was het eenvoudigste voorbeeld en werd mij de afgelopen jaren door meerdere 'deskundigen' verteld. Ik zit overigens nu ruim onder de 300 m3 voor koken, douchen en verwarming. 

      • Bouke
        Bouke 839 dagen geleden

        10 goede punten, al worden ze wat kort beschreven. Een uitgebreid en zeer goed leesbaar boek over het wetenschappelijk onderzoek wat achter deze punten zit is "Yes! 50 scientifically proven ways to be persuasive", hier te downloaden.

        Een boek dat meer op milieu en gemeenschappen is gericht is Community-Based Social Marketing. Persoonlijk zou ik graag zien dat de meeste projecten volgens het stappenplan in dit boek gaan, dan zouden er namelijk een stuk minder projecten mislukken imho.

      Reageren is alleen mogelijk voor aangemelde gebruikers